Öğretim Kavram ve Olgusu

by Ocak 30, 2019 0 yorum
Öğretim Kavram ve Olgusu - 30 January 2019 - Rastgele Blog - Öğretim Kavram ve Olgusu "Eğitim kavramı öğretimi kapsayabilir, ancak öğretim kavramı eğitimi kapsayamaz."

Bazen eğitim ve öğretim kavramları yanlışlıkla birbiri yerine kullanılan terimler ve olgulardır. Hâlbuki gerek anlam, gerek kapsama alanı açısından farklı kavramlardır. Öğretim, eğitimin planlı, programlı biçimde belirli zaman dilimi içerisinde, belli mekânda gerçekleştirilen bölümüdür. Anlaşılacağı üzere öğretim, eğitimden daha dar kapsamlıdır.
Eğitim kavram ve olgusu, mekân ve zaman açısından daha kapsamlı, uzun soluklu ve çok boyutludur. Öğretim ise, zaman ve mekânla beraber öğretmenin, velinin, talebenin beklentileri de belirlenmiş durumdadır. Öğretim, eğitimin okullarda veya eğitim kurum ve mekânlarında planlı, programlı yürütüldüğü kısımdır.

Öğretim Kavram ve Olgusu

Blogger by Hementasarim.com

Yazar

Rastgelelik.com resmi sitesinin Blogger'ı.